Színházak
Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
May B
Koprodukciós partnerek: Compagnie Maguy Marin, Maison des Arts et de la Culture de Créteil
- koreográfusMaguy Marin
- jelmeztervezőLouise Marin
- zeneFranz SchubertGilles de BincheGavin Bryars
- light designAlexandre Beneteaud
Az előadás Samuel Beckett drámái nyomán jött létre. Ezek a szövegek, irányzatukban és hangulatukban is ellentétesek a táncos fizikai és esztétikai előadásmódjával, de épp ezáltal tették számunkra lehetővé, hogy lefektessük egy újfajta mozgásforma alapjait, melyen keresztül legtitkosabb, legintimebb, rejtett és sok esetben elnyomott gesztusaink kapnak teret. Annak érdekében, hogy feltárhassuk legapróbb vagy épp leglátványosabb gesztusait a sokszor észrevétlen és megfogalmazhatatlan létezésnek, melyben a várakozás és a «még nem teljesen mozdulatlan» mozdulatlanság teremti meg a hiányt, egy hatalmas ürességet, egy néma teret telve bizonytalansággal. Mikor Beckett figurái mozdulatlanságra vágynak, óhatatlanul is mozogni kezdenek. Legyen szó a legapróbb vagy épp hatalmas mozdulatokról, ők mozognak. Ebben a színházi munkában a lényeg számunkra nem a beszéd, nem a szavak mozgásban való megmutatása, sokkal inkább annak a metszéspontnak a megtalálása, melyben a szavakat kísérő mozdulat és a tánc, a komponált koreográfia nyelvén megszólaló szöveg találkozik. (Maguy Marin)
„Azáltal, hogy eltávolodik az ábrázolás szűk, túlságosan elliptikus és távolságtartó világától, és egy új, eszközeiben hasonlóan képlékeny dimenzióra helyezi a hangsúlyt, az előadás fejlődése egy politikusabb, líraibb megfogalmazás mellett kötelezi el magát – némileg csökkentve ezáltal a mű groteszk áthallásait. Ezek a szereplők ugyanazokból az ősbarlangokból jöttek, akárcsak mi, kő és ürülék közül, feloldódva saját ember voltuk okozta meglepődöttségükben. Ugyanakkor ennek a groteszk lírai stílusnak a feltalálása hozta el „tánc” megújulását. Mintha minden, a tánc által felkínált lehetőséget egyszerre próbálna felmutatni, játszik velük, mígnem a táncolás tánccá nem válik. És az utazás, mint az előadás záró mozzanata, néhány bőrönddel jelzi az egyes karakterek történetének széthullását, miközben elindulnak céltalan úticéljaik felé.” (Jean-Paul Manganaro)
Az előadás a Teatroskop, a Francia Külügyminisztérium, a Francia Kultúrminisztérium és a párizsi Francia Kulturális Központ támogatásával jött létre.
2013. 05. 10. Compagnie Maguy Marin bemutatója
2022. MÁJUS 20. > 2022. JÚNIUS 7
Agyagfigurák archaikus kórusával, a végtelen vándorlás időtlen utazóival May B az emberiség töredéke. Egy rézkarc, amellyel 1981-ben Maguy Marin elvetette a Mudra iskolában kapott képzést: „Maurice Béjartnál a testet felnagyították. A fiatalság, a virtuozitás, minden káprázatos volt. Kíváncsi voltam, mit csinálunk a többi testtel, azokkal, amelyek meg vannak béklyózva, összegabalyodva, azokkal az ügyetlen testekkel, amelyek még mindig felállnak. Samuel Beckett olvasása ihlette Maguy Marint, hogy megalkotja ezeket a „megtört életeket”, amelyeket a megrendítő burleszk egyedi formája dicsőít.[...]
Jean-Marc Adolfe
Május 20. - Centro Cultural Vila Flor - Guimaraes (Portugália)
Május 24. - Sala Mare, Teatrul Naţional - Temesvár (Románia)
Május 27. - Cemal Reşit Rey Koncertterem - Isztambul (Törökország) május
31. - Cankarjev Dom - Ljubjlana június (Szlovénia) - Centar za kulturu Histrionski dom - Zágráb (Horvátország) június 07. - Aleko Konstantinov Szatirikus Színház - Szófia (Bulgária)
2022. 05. 20. Centro Cultural Vila Flor - Guimaraes (Portugália)
Az előadás hossza: 90 perc szünet nélkül