Színházak
Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat
Presser Gábor - Sztevanovity Dusán - Horváth PéterA padlás
- RádiósIstván István
- SüniGál Ágnes
- MamókaMéhes Kati
- Barrabás, B.Rappert-Vencz Gábor
- RévészRappert-Vencz Gábor
- HercegNagy Csongor
- KölyökKató Emőke
- LámpásKulcsár Székely Attila
- MeglökőZákány Mihály †
- TémüllerBessenyei István †
- DetektívTóth-Páll Miklós
- ÜtegSzűcs Ervin
- RobinsonMárkó Eszter
- rendezőHorányi László
- díszlettervezőMaria Gheorghiade
- jelmeztervezőMaria Gheorghiade
- koreográfusGabriela Tănase
- zenei vezetőManfrédi Annamária
- súgóFábry Imola
- ügyelőÁcs Sándor
- a rendező munkatársaBessenyei István †
"Mint minden jó darabnak, több síkon értelmezhető az üzenete. A padlásban a földi élet értelmének megfogalmazásán kívül a darab egy olyan erőteret próbál megteremteni, amelyben az eltávozottak és ittmaradottak között szellemi, lelki kapcsolat működik. Másrészt a padlás egy híd szerepet is betölt, keresi az utakat, hogyan lehetne az emberek között, a világ különböző részei között az átjárhatóságot megtalálni.
Amikor ezt a darabot Magyarországon 1988-ban bemutatták, még más társadalmi berendezkedés volt, a szerzők gondolom akkor azt gondolták, hogy kelet és nyugat között kell egy átmeneti hely, egy híd, ami a kettőt összeköti. Hamarosan eljön az az idő, amikor ez a kelet-nyugat határ épp ebbe a régióba tolódik át és ez a híd szerep az itt élő emberekre hárul. Ilyen értelemben most itt kezd igazán aktuális lenni a darab.
Presser Gábor zenéje a fiatalság - ma már középgeneráció - számára legmarkánsabban jelentette azt, hogy egy akkord, egy dallam, egy zene hatására valami megmagyarázhatatlan közösséget érzett azzal az emberrel, aki ott volt mellette és hallotta ezt a zenét. Remélem, ez az előadás a színháznak a megtartó, szellemi és lelki összekovácsoló erejét erősíti majd."-nyilatkozta Horányi László, az előadás rendezője.
2002. 10. 04.