Színházak
Nemzeti Táncszínház
- 2024/2025
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2016/2017
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2000/2001
Sirálysikoly
Táncjáték
Zéró Balett
Zeneszerző: Kelner Krisztián
Kosztüm- és díszlettervező: Bodnár Enikő
Fénytervező: Vida Zoltán
Fotó: Elek Judit
Táncolják: Buday Enikő, Monojlovits Eszter, Muraközy Zsuzsa, Vostenák György
Kosztüm- és díszlettervező: Bodnár Enikő
Fénytervező: Vida Zoltán
Fotó: Elek Judit
Táncolják: Buday Enikő, Monojlovits Eszter, Muraközy Zsuzsa, Vostenák György
- koreográfusBerger Gyula
\"Furcsa sors a miénk: a Cél, míg űzzük, illan,
s mindegy, hova libeg, hisz úgy sincsen sehol!
De az ember elé remény reményre csillan
S pihenést úgy keres, hogy őrültként lohol.\"
(Charles Baudelaire)
A Sirálysikoly absztrakt tánc, amely ugyanakkor nem nélkülözi a dramatikus elemeket, erőteljes képeket. A darabnak nincs hagyományos értelemben vett cselekménye, nem rendelkezik történettel, amely szavakkal elmondható, de van benne elindulás és megérkezés, van áramlás és kibontakozás, van magasság és mélység. A folyamatokat a narratív struktúra helyett egy szürreálisabb, irracionálisabb szerkesztésmód foglalja egységbe.
A Zéró Balett (korábban Berger Gyula és Barátai Táncszínház) neve a ZÉRÓ koncepciójából származik, amelyet a történelmi feljegyzések szerint India adott a világnak. A hindu bölcsek számára a ZÉRÓ nem egyszerűen egy számot jelentett, hanem mindennek a kezdetét, kiindulását, a mag-ot, amelyből minden származik. Ennek megfelelően eredeti jele sem a mai kör, vagy ovális volt, hanem egyszerűen egy pont: .
A társulat nevében a ZÉRÓ kifejezés hasonlóképpen a misztikus középpontból való kiindulás szándékát jelzi, hiszen a ZÉRÓ a transzformáció helye: a számegyenesen ebben a pontban alakulnak át a negatív számok pozitívakká, az éj ekkor fordul át nappallá, a virtuális itt válik valóságossá. A ZÉRÓ ilyenformán számunkra az alkotási folyamat jelképe is, hiszen ebben afolyamatban megpróbálunk felfedni valami addig rejtetten maradót, megkísérelünk hidat építeni a spirituális és a materiális létezés között.
A ZÉRÓ Balett előadásaiban egy csepp kelet és nyugat is találkozik. A \"balett\" szó a nyugati hagyományok tiszteletére utal nevünkben, még ha nem is jelenti e tradíciók egyszerű átvételét vagy követését, inkább azok alkotó továbbgondolását...
s mindegy, hova libeg, hisz úgy sincsen sehol!
De az ember elé remény reményre csillan
S pihenést úgy keres, hogy őrültként lohol.\"
(Charles Baudelaire)
A Sirálysikoly absztrakt tánc, amely ugyanakkor nem nélkülözi a dramatikus elemeket, erőteljes képeket. A darabnak nincs hagyományos értelemben vett cselekménye, nem rendelkezik történettel, amely szavakkal elmondható, de van benne elindulás és megérkezés, van áramlás és kibontakozás, van magasság és mélység. A folyamatokat a narratív struktúra helyett egy szürreálisabb, irracionálisabb szerkesztésmód foglalja egységbe.
A Zéró Balett (korábban Berger Gyula és Barátai Táncszínház) neve a ZÉRÓ koncepciójából származik, amelyet a történelmi feljegyzések szerint India adott a világnak. A hindu bölcsek számára a ZÉRÓ nem egyszerűen egy számot jelentett, hanem mindennek a kezdetét, kiindulását, a mag-ot, amelyből minden származik. Ennek megfelelően eredeti jele sem a mai kör, vagy ovális volt, hanem egyszerűen egy pont: .
A társulat nevében a ZÉRÓ kifejezés hasonlóképpen a misztikus középpontból való kiindulás szándékát jelzi, hiszen a ZÉRÓ a transzformáció helye: a számegyenesen ebben a pontban alakulnak át a negatív számok pozitívakká, az éj ekkor fordul át nappallá, a virtuális itt válik valóságossá. A ZÉRÓ ilyenformán számunkra az alkotási folyamat jelképe is, hiszen ebben afolyamatban megpróbálunk felfedni valami addig rejtetten maradót, megkísérelünk hidat építeni a spirituális és a materiális létezés között.
A ZÉRÓ Balett előadásaiban egy csepp kelet és nyugat is találkozik. A \"balett\" szó a nyugati hagyományok tiszteletére utal nevünkben, még ha nem is jelenti e tradíciók egyszerű átvételét vagy követését, inkább azok alkotó továbbgondolását...
2007. 01. 28.
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!