Krétakör Zene - Dargay Marcell: A szabadulóművész analógiája
Bootlegbe Oltott Komolyzene A Krétakör Bázison
A szabadulóművész analógiája Dargay Marcell személyes, zenei reflexiója a Krétakör A szabadulóművész apológiája című, városterápiás akciósorozatára. Az ott használt dramaturgiai koncepció ihlette előadássorozatot.
Dargay Marcell koncertsorozata a Krétakör Bázison lépésről lépésre közelít egy interaktív kortárszenei esemény megvalósítása felé. A közönség, az előadók és a zeneművek közötti kapcsolódási pontok hálózatba szövése, és a „nyitott mű” megfogalmazása most vasárnap folytatódik. Komolyzenei bootleg, improvizációs elemzés és hangzó analízis egy játékos, otthonos hangulatú koncerten.
A Krétakör Báziséletének zenei programsorozata, A szabadulóművész analógiája negyedik alkalommal jelentkezik január 17-én 19:00-tól. Az öt részesre tervezett sorozat fiatal művészeti vezetője, Dargay Marcell zeneszerző mellett, a koncertek állandó résztvevői Dinyés Dániel és Futó Balázs zeneszerzők, Földesi Péter fuvolaművész és a számos, rangos, előadóművészeti díjjal kitüntetett Accord Quartet.
A szabadulóművész analógiája Dargay Marcell személyes, zenei reflexiója a Krétakör A szabadulóművész apológiája című, 2009 tavaszi, városterápiás akciósorozatára. Az ott használt dramaturgiai koncepció ihlette a komolyzenei profilú előadássorozatot, mely fokozatosan nyit a hallgatók felé, interaktív viszony kiépítését kezdeményezve. A program célja, hogy tisztán zenei eszközökkel, illetve a közönség aktív részvételével és közreműködésével hozzon létre a hagyományos koncertekkel szemben egy teljesen új hangzóélményt jelentő eseményt.
A komolyzenei előadásokhoz képest szokatlan, inkább a bootleg műfajához közelítő eljárással boncolják szét, majd építik újjá régi és újabb szerzők munkáit a bécsi klasszikusoktól a mai, kortárs komoly zenéig. Az egyedülálló koncepció rávilágít, hogy a kortárs, digitális zenei műfajok analógiájára, a DJ-zés elvéhez hasonló módon működhet akár egy kísérletező kedvű vonósnégyes is, a vele együttműködő, ám zeneileg nem feltétlenül képzett közönséggel együtt.
A kortárs komolyzene és a digitális zenei műfajok kapcsolódásival kísérletező koncertsorozat a Krétakör Bázis egyik legnépszerűbb programja. Az előző koncertek hangfelvétele és képanyaga a Krétakör blogon elérhető, a sorozat végeztével pedig CD-n is megjelenik a Krétakör gondozásában. A szabadulóművész analógiája közreműködőinek műveit e hónap végén, január 29-én, a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben rendezett hangversenyen mutatják majd be.
Krétakör Bázis
A Krétakör Báziséletének zenei programsorozata, A szabadulóművész analógiája negyedik alkalommal jelentkezik január 17-én 19:00-tól. Az öt részesre tervezett sorozat fiatal művészeti vezetője, Dargay Marcell zeneszerző mellett, a koncertek állandó résztvevői Dinyés Dániel és Futó Balázs zeneszerzők, Földesi Péter fuvolaművész és a számos, rangos, előadóművészeti díjjal kitüntetett Accord Quartet.
A szabadulóművész analógiája Dargay Marcell személyes, zenei reflexiója a Krétakör A szabadulóművész apológiája című, 2009 tavaszi, városterápiás akciósorozatára. Az ott használt dramaturgiai koncepció ihlette a komolyzenei profilú előadássorozatot, mely fokozatosan nyit a hallgatók felé, interaktív viszony kiépítését kezdeményezve. A program célja, hogy tisztán zenei eszközökkel, illetve a közönség aktív részvételével és közreműködésével hozzon létre a hagyományos koncertekkel szemben egy teljesen új hangzóélményt jelentő eseményt.
A komolyzenei előadásokhoz képest szokatlan, inkább a bootleg műfajához közelítő eljárással boncolják szét, majd építik újjá régi és újabb szerzők munkáit a bécsi klasszikusoktól a mai, kortárs komoly zenéig. Az egyedülálló koncepció rávilágít, hogy a kortárs, digitális zenei műfajok analógiájára, a DJ-zés elvéhez hasonló módon működhet akár egy kísérletező kedvű vonósnégyes is, a vele együttműködő, ám zeneileg nem feltétlenül képzett közönséggel együtt.
A kortárs komolyzene és a digitális zenei műfajok kapcsolódásival kísérletező koncertsorozat a Krétakör Bázis egyik legnépszerűbb programja. Az előző koncertek hangfelvétele és képanyaga a Krétakör blogon elérhető, a sorozat végeztével pedig CD-n is megjelenik a Krétakör gondozásában. A szabadulóművész analógiája közreműködőinek műveit e hónap végén, január 29-én, a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben rendezett hangversenyen mutatják majd be.