Hírek
A Shoshin Színházi Egyesület augusztus 17-22. között szervezi meg a KaravanAct Fesztivál negyedik kiadását. Az utazó színházi fesztivál idén 6 napig tart és 3 városba látogat el. Szatmárnémeti utcáin augusztus 21-22. között lehet megnézni a produkciókat! A KaravanAct utazó színházi fesztivált 2015-ben rendezte meg első alkalommal a Shoshin Színházi Egyesület azzal a céllal, hogy újragondoljon és életre keltsen egy régi hagyományt: az utazó színházak, utazó társulatok hagyományát.
A KaravanAct élő organizmus kíván lenni, amely dialógust alakít ki a nézővel, nem várja meg, amíg megkeresik: ő maga megy a nézők elébe. Ugyanakkor új kihívásokat állít a színház, és a róla alkotott koncepcióink elé, az előadások tereinek változatossága, újszerűsége, a műfaji változatosság és a tematikák sokszínűségének terén.
A fesztivál idei programjában jelenleg három produkció szerepel, a szervezők idén is feledhetetlen élményeket terveznek nyújtani a város lakóinak a közterek bevonásával és az aktuális egészségügyi rendelkezések szigorú betartásával. A szervezők további programokkal is készülnek, amelyekről információt a fesztivál hivatalos Facebook oldalán lehet majd találni.
A fesztivál a következő útvonalat járja be: Nagyváradon augusztus 17-18-án, Kolozsváron augusztus 19-20-án, Szatmárnémetiben pedig augusztus 21-22-én láthatjuk majd az utcaszínházi, szabadtéri előadásokat.
A következő előadások szerepelnek a programban:
A sepsiszentgyörgyi M Studio PYRO című szabadtéri tűz showja
A társulat cirkuszi hagyományokból inspirálódott, melynek ötlete több, mint tíz évvel ezelőtt, az Uray Péter rendezte Ünnep c. cirkusz-színházi előadás próbafolyamata alatt született meg. A színészek Molnár Hajnalka tűzzsonglőr révén ismerkedtek meg a poi-technikával, amelyet az évek során a tüzes bot, az ugrókötél, a tenyérfáklya, a legyező és a tűzfújás technikájával egészítettek ki. A produkció zenéje küb_beat & perkucigo munkája.
A lengyelországi Teatr Biuro Podrózy Carmen Funebre című szabadtéri előadása
A társulatot Pawel Szkotak alapította 1988-ban, céljuk új kifejezési módok létrehozása és a színház lehetőségeinek feltárása és bővítése. A Carmen Funebre című előadásukat már több mint 50 országban mutatták be világszerte. Az előadást a boszniai háború, az etnikai konfliktusok, valamint a nacionalizmus és intolerancia jelensége inspirálta. A produkcióban gólyalábak, tüzes jelenetek, fényszórók és hátborzongató zene fenyegeti a nézőket, félelmet és ugyanakkor együttérzést idézve elő belőlük. Bár az előadás kevés szöveget tartalmaz, a képek tiszták és erőteljesek
III. Háy János: Apa lánya – a Shoshin Színházi Egyesület produkciója
Háy szövegének hátterében Irena Sendlerowa lengyel ápolónő alakja áll, aki a második világháború alatt több mint 2000 gyereket mentett ki a varsói gettóból. A valós háttér azonban a szerző és az alkotócsapat számára is csak ürügyet jelentett, hogy körbejárjuk és beszéljünk a bennünk lévő korlátokról, a szabadságról, az érzelmek elfolytásáról, s persze arról a megbolydult világról, ami körülöttünk van.
-
Művészek írták
Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma. Szegő György -
Interjúk
Apám morális tartása az, ami beárazta vagy bemérte, hogy nekem miről mi az ítéletem
Verebes István színész, rendező, közéleti ember. Pályája évtizedeken átível, a színház, televízió és a publicisztika világába egyaránt. Lovas Ildikó -
Interjúk
„... az föld pedig vala ékesség nélkül való és puszta és setétség vala és az Úrnak lelke táplálja vala az vizeket…”
…köszönés után a Vizsolyi Biblia szavaival fogad Csernus Mariann, akivel utoljára 3 éve beszélgettem, amikor a Bethlen Téri Színházban ismét előadta a Biblia maga által dramatizált változatát, amelyet négy évtizeden keresztül játszott szerte az országban. Lovas Ildikó






















