Hírek
A PH21 Galéria szeretettel meghív minden kedves érdeklődőt 2024. november 25-én, 17 órai kezdettel Tarjáni Antal: Rétegek című kiállításának alkotói tárlatvezetéssel egybekötött megnyitójára a Szkéné Színházba.
A lyukkamerával kötött személyes és szenvedélyes kapcsolatom csúcsát jelenti, az, a Pfliegel Bálint által, 3D nyomtatással készült 3/5 lyukas roll filmes eszköz, mely az általam inkább használt 3 lyukas beállításnál 6x12 cm-es filmkockát rajzol ki.
A kereső nélküli kameránál lényeges momentum, hogy a lyukakkal akár egyidejű, akár külön-külön exponálás is lehetséges, így szabad kezet biztosít a tervezett tér- és képelemek, rétegek tetszés szerinti vizuális komponálásához. A valóság térben és akár időben elkülönülő rétegei a filmen még látens állapotban eggyé mosódva, egy fizikai síkon válnak egységes narratívává.
Kereső hiányában a technika, a gondolat vizuális materalizálódása számtalan esetlegességet hordoz magában. Az alkotási folyamatban gyakran megjelenik a kiszámíthatatlan, de mégis ihletett pillanat, párhuzamosan jelen vannak a tudatos és a tudat alatti által vezérelt megközelítések, alkotói szándékok, melyeket azonban csak a film előhívása után válnak egyben láthatóvá. Természetese a fekete-fehér negatívokat is magam hívom elő.
A Rétegek sorozat alkotásai zömében „alfa állapot” képei, melyek készítésekor a vezérmotívum vagy gondolat megtalálásakor hagyom, hogy ösztönösen „ráleljek” a kiegészítő, ám ugyan olyan fontos elemekre.
-
Interjúk
Az életem nyomokban tartalmaz boldogságot
Papp János sokszínű életébe, pályájába engedett betekintést az interjú során és a címben megfogalmazott bölcsességet engedelmével, ajánlom mindenkinek, magamnak is megfontolásra! Lovas Ildikó -
Interjúk
Beleszülettem a színház világába
Cseke Péter 18 éve vezeti a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színházat. Vallja, hogy egy színház akkor jó, ha úgy működik, mint egy könyvtár: mindenki megtalálja a kedvére valót. Zsigmond Lilian -
Művészek írták
Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma. Szegő György






















