Hírek
Lehet valaki megszállott Beatles-rajongó, mint Forgács Péter, az előadás rendezője, akinek gyakorlatilag már nem lehet olyan relikviát adni, ami ne lenne meg. Számára ezt jelenti a Beatles: „Bennük soha nem volt allűr, pedig megtehették volna, hiszen ők voltak a világ legnépszerűbb emberei. Nekem ez a borzasztó szimpatikus, hogy négy ilyen ember, akik azt sem tudják, mi történt velük – mert nem fogják fel – ilyen természetesen, normálisan viselkedtek, mintha ők lennének az utolsó szürke egerek. Én ezt tartom fantasztikusnak bennük azon felül, hogy iszonyú tehetségesek voltak.”
Vagy itt van Kozáry Ferenc, aki számos karakter bőrébe bújik az előadás során, feltűnik 64 éves rajongóként és a USSR vodkát vedelő helytartójaként. Ő kamaszként találkozott először a Beatles-életérzéssel, ami akkor számára a lázadást, a szabadság szelét hozta meg: „Akkor egy alátámasztást jelentett, hogy lehet az ember hosszú hajú, kiabálhat, ujjonghat. Engem elég szigorúan neveltek, úgyhogy nekem a lázadásban segített.”
Imre Krisztián már ahhoz a generációhoz tartozik, akiknél nem kortünet a Beatles megszállottság. Az előadás egyik Beatles-fiújaként viszont rajongóvá vált: „A Frogi (Forgács Péter, rendező – a szerk.) mindig azt mondta, hogy ők ilyen csibészek voltak, hülyére vették a világot. Nézegettem interjúkat velük meg koncertfelvételeket, és tényleg, annyira lazán csinálták. Anno, amikor mondjuk egy Darling (ami amúgy Krisztián kedvence – a szerk.) megszólalt, az valóban elég progresszív lehetett. Olyan, mintha nagyon lazák lennének, pedig nem voltak ezek olyan könnyű számok.”
Mechle Christian szintén a nagyon fiatal korosztály tagja, és szerinte nincs olyan ember, aki ne ismerné a Beatlest: „Az a fajta lélek, ami az ő dalaikban benne van, emiatt lettek ők azok, akiket most rajongással figyelünk, hogy mit hoztak létre. És megpróbáljuk ezt az örökséget továbbvinni a színpadon. Nagyon fülbemászó dalokat írtak ezek a srácok, mind a négyüknek megvolt az az érzéke, hogy hogy tud az ember szívéhez a legközelebb kerülni. Ez a legcsodálatosabb dolog, amit egy ember, egy zenész meg tud tenni.”
December 3-tól a Vörösmarty Színház közönsége is megérezheti a Beatles titkot és életérzést, és reméljük, valóban a legközelebb kerülünk a szívükhöz.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György